söndag 21 mars 2010

Jugendkanna


Det blev inget serveringsbord igår, när min sambo lyfte av bordsskivan upptäcktes sprickor i ramen, och eftersom säljaren inte gick med på att pruta avstod vi från köpet. Men se vilken fin kanna i jugendstil jag köpte på en antikaffär i Gysinge idag! Jag är helt kär i den, och den ska få en fin plats i matsalen, där den färgmässigt kommer att passa perfekt! Min samo prutade dessutom 400 kronor av det ursprungliga priset, och då kan man ju inte vara annat än nöjd.

Nu lär vi hitta en fin bild med jugendmotiv att sätta på väggen där också! Jag gillar ju Alphonse Mucha, så kanske det blir något av honom (affisch givetvis om ni inte förstod det!). Hittade dessa på easyart.se:





2 kommentarer:

  1. Gu så fina. Easyart.se har verkligen mycket fint att välja bland. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket fint de hade på Easyart. Toppen att de kan rama in också och att man kan se hur det ser ut i ramen innan man köper. Fick precis hem mina tavlor och de var fantastiskt fina. :)

    SvaraRadera