onsdag 21 april 2010

Svärföräldrarna har anlänt

Idag kom svärföräldrarna från Norge, till sin lilla sommarstuga som ligger i närheten av vårt nya hus. De ska stanna till dagen efter bröllopet är det tänkt. Så jag och guttis har varit där ikväll och ätit gott norskt vitt bröd (loff) med krabba och majonäs. Det är bland det bästa jag vet! Dessutom hade de med sig en fin bröllopspresent från guttis gamla grannar, en fin karaff med två tillhörande glas.


Det är inte bara vi som ska gifta oss i år (och det är nu inte prinsessan Viktoria som jag tänker på) utan två av sambons vännner har också bestämt datum. Ett par i juli och ett par i augusti. Det ena paret fick också en liten bebi för ett par veckor sedan, och som vi ännu inte hinnit sett. Så detta blir verkligen ett spännande och roligt år. Jag ser fram emot att gå på ett riktigt traditionellt norskt bröllop. Norrmän är ju ännu lite mer traditionella än svenskar, och jag har en känsla av att det här paret verkligen kommer att hålla sig till traditionerna.
Jag tror att jag har två knappt använda klänningar som skulle passa bra till bröllopen, men jag skulle behöva ett eller två par finskor med remmar eftersom jag annars bara har pumps. Som tur är så bär det ju av till Paris om bara ett par dagar (om askmolnet behagaar hålla sig på avstånd) så då har jag ju verkligen chansen att köpa mig något fint i den vägen.


Förresten har jag idag tackat ja till ett sommarjobb som jag intervjuades för igår. Det ligger föredömligt nära vårt hem, tar bara 15 minuter att köra. Egentligen väntade jag ju på besked från ett annat sommarjobb, men jag kände att 6 mils körning enkel väg, samt fyra veckors obetald utbildning ändå gjorde det altersnativet mindre lockande, även om själva jobbet i sig var mer spännande. Så jag slog till och tackade ja till detta när jag fick chansen. Jag ska då hjälpa till att ta hand om gamlingar på ett servicehem, något som jag har lite erfarenhet av innan. Förhoppningsvis finns det kanske chans att få jobba ett par pass där även efter sommaren, vilket hade passat bra om jag väljer att studera i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar