torsdag 8 april 2010

Två och en halv vecka kvar

Nu är det inte lång tid kvar till bröllopet. Igår var min syster och min kompis Emma här på förmiddagen och vi fikade och testade bröllopssmink. Vi gjorde olika sminkningar på båda ögonen för att enkelt kunna jämföra, och resultatet blev faktiskt riktigt bra. Så idag när jag var en sväng på stan så passade jag på att införskaffa en läppenna eftersom det visade sig att en sådan saknades, och dessutom hittade jag ett jättefint hårband som jag har tänkt att ha i min bröllopsfrisyr. Det är min vanliga frisör som ska ordna håret, det känns tryggast så, och den frisyr jag har i åtanke är den som Anne Hathaway har på balen i filmen "En ung Jane Austin". Jag tyckte att det var passande eftersom jag är helt tokigt i allat austinskt.

Den här veckan har det varit en massa ringande hit och dit. Dels så har jag blivit kallad till en anställningsintervju i Stockholm, och jag har också sökt ett annat sommarjob ifall att inte intervjun skulle gå vägen, dessutom har jag ju skrivit in mig på arbetsförmedlingen och kontaktat en massa referenser också.

Samtal som gäller bröllopet har det också blivit, eftersom vi trots allt beslutade oss för att bjuda in några till personer att göra oss sällskap på en lätt lunch efter ceremonin, så dessa har jag måstat kontaktat, och så jag jag ringt kommunens vigselansvariga och restaurangen där vi ska äta för att fråga om en del saker. Igår kom vi också att tänka på att en bröllopstårta kanske inte vore en dum idé ändå, så tiden för lunch tidigarelades en halvtimme, och så ringde jag i morse och beställde två tårtor hos ett bageri, och bokade också bord för en 15-20 personer så att vi ska kunna äta dem också. Så detta ska vi förhoppningsvis hinna innan flyget till Paris går 19.25.

Det ska bli en rolig dag, och även om vi har sagt att vi ska köra allting enkelt för att slippa planera ihjäl oss och stressa och vara oroliga, så tycker jag att det är lite roligt ändå med de här planerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar