måndag 21 juni 2010

Lägenheten i Falun

Helgen spenderades uppe i Falun, och det blev ingen vilsam helg direkt, men det var ändå väldigt trevligt. Vi packade ner det mesta av de lösa prylar vi hade i flyttkartonger, tog bilder för annonser och städade riktigt ordentligt så att lägenheten nu är redo för visning. Vi känner ju att vi är ganska färdiga med Falun nu, vi har ju sedan nästan ett år bott i vår nya by, och kommit helt bort från falulivet, så det känns inte svårt och vemodigt att flytta.

Idag ska det grävas för jordvärme på tomten, så jag ska snart gå ner tid och kika. Ska också fortsätta att måla fönster, det gäller ju att stå i när det gäller målningen eftersom det kommer att ta så lång tid.

Nu börjar allt underarbete bli färdigt, och det som återstår nu är framför allt de detaljer som faktiskt kommer att synas: Takpannor, ytterpanel, golv, innertak, gipsskivor, tapeter, köksinredning, fönster och dörrar. Så skönt tycker jag att man kan börja ana slutet, på just de här delarna är det också mycket lättare för mig att sätta mig in i och föreställa mig hur det faktiskt ska gå till, det är inte lika diffust och stresskapande som de tidigare delarna i processen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar