torsdag 5 november 2009

Överkast och sovrumsidéer


Vi har nu tagit en liten paus och farit iväg till svärföräldrarna i Norge, och det är riktigt fint att slappna av lite här borta. Och en trevlig aspekt av det hela är ju att det finns så mycket fint att köpa till huset! (Man önskar bara att man hade lite mer pengar, för så billigt är det ju inte i Norge.)

Idag gick vi på norska Myrorna, som heter Fretex, och därifrån fick vi med oss både en skotorkare (sambon béhövde en sån till sina jaktstövlar) och en jättefin stor blåvit engelsk tekopp, en stilig gammal soppterrin för bara 20 kronor och ett gäng med små fina kryddburkar i glas.

Senare på dagen åkte vi till ett köpcentrum, och gick på butiken "Kid interiör", och där hittade vi det mest fantastiska rödvita överkast i precis den modell som jag önskat mig (Mycket likt ett som var på bild i "French Country Living" för övrigt), med två kuddfodral till. (Jag har fotat bara kuddfodralet, för överkastet var mycket svårare att fota.)


Åh, vad vårt sovrum kommer att bli fint! Där kommer vi att ha ett ganska grovt trägolv, gräddfärgade väggar och enkla vita gardioner. Vi har en gammal fåtölj som jag tänktre klä om i ett ljust röd- och vitrutigt tyg och ha där också. En gammal mörkbrun byrå som faktiskt härstammar från ett av husen bredvid där vi ska bo har jag haft sedan jag var liten, och den ska få följa med. Som sänggavel har vi tänkt att använda en fin gammal dörr som vi hittat i ett gammalt uthus.

Så de möbler vi behöver skaffa till sovrummet är ett klädskåp och två sängbord. Kanske också ett litet toalettbord och en snirklig järnstol om det får plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar