torsdag 18 februari 2010




Här har jag lånat lite bilder från min sambo, eftersom min kamera är trasig. Det som händer med husbyggningen nu för tiden är att en massa glasrutor har skutits till och lämnats till en glasmästare som ska sätta in glasen i de fina fönstren som har lagats på ett snickeri. Glasrutorna kommer från en mängd fina gamla fönster med munblåst glas, som pappa har sparat på i många år. Nu verkar det dock som att vissa av de sparade rutorna är för små för att passa i våra fönster, och därför har sambon och min pappa begivit sig ut på jakt bland grannarnas gamla förråd för att se om det är möjligt att hitta några ytterligare som kan passa.



Det här är en gammal dörr från 1700-talet (tror vi) som min sambo nu håller på att snygga till. Den är mycket lägre än en vanlig dörr, och därför ska vi ha den under trappan i hallen (det ska bli ett förvaringsutrymme under trappen). Den sidan som syns på bilden är så fin att vi nog bara ska tvätta upp den och snygga till och låta den vara som den är. Men på andra sidan är den lite skadad, och är målad i en färg som inte är riktigt lika fin som denna blågrå, så den måste nog få ett lager färg på sig.
Vi har också en massa andra gamla dörrar som har stått i en enda röra så att det har varit svårt att rikigt kika på dem, men jag hoppas att i alla fall några av dem är fina nog att ha i originalfärg, för jag tycker att det är så vackert med gamla slitna dörrar som kontrast till nya och nymålade väggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar