söndag 28 februari 2010

Reinventing myself



Det har hänt mycket den senaste veckan. Till att börja med har jag sagt upp mig från jobbet. Det var ett ganska svårt beslut att fatta, men nu när det är gjort känns det otroligt bra. Jag tycker att på sitt jobb ska man utvecklas som person på ett positivt sätt och det ska ta fram ens bästa sidor. På mitt jobb kände jag att det var precis tvärt om, jag blev mer osäker och tafatt och glömde bort att det faktiskt finns en massa som jag är riktigt bra på. Desutom kände jag mig isolerad och träffade inga människor att interagera med på ett berikande sätt. Att säga upp sig var ett stort framsteg och jag har redan hitta tillbaka till mig själv igen.

Jag har bestämt mig för att söka in på masterprogrammet i litteraturvetenskap till hösten, för jag har insett att jag måste satsa på det som jag verkligen trivs med och känner att jag kan och vill. Litteraturvetenskap är MIN grej, och där känner jag mig aldrig tafatt och osäker utan blir till superkvinnan som kan klara allt, även om det ibland blir lite kämpigt såklart.

Dessutom har jag idag blivit invald i styrelsen i Shibaklubben och kommer att delta på möten och aktiviteter under året. Jag är säker på att det kommer att bli berikande och stimulerande och att jag kommer att lära mig massor. Jag ser också fram emot att lära känna fler folk som gillar och kan mycket om denna fina hundras.

Ja, nu är det verkligen dags för en nystart i livet och se till att man tar sig dit man vill och gör saker som är bra för en. Att jag snart kommer att gifta mig och byta efternamn tycker jag är en bra symbolisk omstart som kan få en att bryta gamla dåliga mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar