torsdag 18 februari 2010

Inköpslista matsal

Inför Parisresan (och om någon undrar vad vi önskar oss i bröllopspresent kanske) håller jag på att gå igenom rum för rum vilka saker vi behöver skaffa till huset. Och jag skriver upp även sådant som är på tok för stort eller besvärligt att köpa med sig från Paris, eftersom det är bra att ha en lista för framtiden. Man blir ju lite mer uppmärksam på de rätta sakerna när man kommer till en loppis eller antikaffär, om man vet vad man behöver.


  • Låg skänk att måla milt grön. För förvaring av kaffeservis och dukar, och för att ställa ifrån sig brickor och fat på. (KLAR)
  • 7 st Leksandsstolar. Dessa ska jag måla i ljust grått för att passa med de tre vi redan har, och så klä om samtliga sitsar i grön Toile de Jouy.
  • Stor tavla i jugendstil (Le soir och Le matin av Alphonse Mucha)
  • Fin snirklig spegel att hänga över den låga skänken.
  • Svarta fina vägglampor
  • Två hängande fönsterlampor
  • Tunna, långa vita/gräddvita gardiner
  • Vit duk till byrån
  • Ett par ljusstakar (KLAR)
  • Hög grön växt (jag gillar fikusar, så kanske något i den stilen) i fin kruka
  • Något pynt till skänken och fönstren (KLAR)
  • Eventuellt en stor matta, men jag tror att det kan vara fint även utan matta, så denna post får vänta tills rummet är helt färdigt och möblerat så att man kan se huruvida det behövs eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar