söndag 3 januari 2010

Fina julklappar



Av snälla svärmor fick vi två set med sängkläder som liknar toile de jouy, och passar perfekt till vårt överkast och till sovrummet i övrigt. Detta betyder att vi måste skaffa oss norska kuddar och sen alltid måste köpa våra sängkläder i Norge, eftersom de norska kuddarna har en annan standard och är mycket längre. Men det är ju inga problem eftersom vi åker till Norge ett par gånger i året. Dessutom har vi ju tänkt att byta ut de sängkläder vi har tills vi flyttar till huset.


Av min vän Giedre i Litauen kom den här fina receptboken på posten. Jag har redan hunnit skriva in alla mina favoritrecept i den.



Av mamma och pappa fick vi den här fina såskastrullen i koppar, och en likadan traktörpanna. Kommer att hänga fint på väggen över spisen eller diskbänken.




Mormor hade köpt ett blommigt överkast som nog kan bli fint i ett av de andra sovrummen.



Denna gardin passar till överkastet ovan, och kommer nog att hänga i samma rum som det.

Av sambon fick jag en jättefin stekpanna och en grillpanna i gjutjärn. Rejäla grejer. Dessutom fick jag av honom två biljetter till att se Jane Eyre på teater i Stockholm i mitten av januari. Det var så gulligt av honom eftersom jag älskar Jane Eyre (och det visste han)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar