onsdag 16 december 2009

Hundkakor

Nu har jag visst fått jullov från jobbet, inte mitt val, men man får se det positiva med det hela: det blir långvistelse i Norge över jul, mellandagar och nyår. Jag ser fram emot att gå på lite "romjulsalg" (mellandagsrea) i Drammen, eftersom det vad jag har märkt faktiskt verkar vara ännu billigare i Norge än i Sverige när det väl blir rea. Men jag kanske bara har haft tur. Hoppas i alla fall på att kunna hitta något fint till huset.



I morgon ska jag åka och handla in lite goda ingerdienser och sätta igång med stort julbak. Det ska bli några sorters kakor och julgodis, och min lilla kusin som är tio år ska hjälpa mig.
På den stora hundutställningen i Stockholm köpte jag så fina pepparkaksformar som föreställer en spetshund (liknar mest en samojed som mamma har, men jag kan låtsas att det är en shiba också, fast att svansen är för stor). Så det ska bli ljusa kakor av den formen, med röd eller grön kristyr på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar