tisdag 8 december 2009

Nya idéer

Ja, ibland kommer det mycket inspiration på en gång, och då måste det bli fyra inlägg på en och samma dag. Efter att jag skrev de föregående inläggen så tog jag upp min stora skatt "French Country Living" av Caroline Clifton-Mogg, för att försöka lista ut något bra till det stora öppna rummet mitt på övervåningen. Vi kallar det för "allrummet", men det kommer ett bli ett slags TV- och avslappningsrum. Jag har tidigare känt att inspirationen har trytit på den punkten, men idag så hittade jag en verkligt fin bild (ett badrum faktiskt)


Som fick mig att tänka att milt och svalt blå väggar, kanske indelade med vita lister, skulle vara perfekt där.
Den här bilden ovan visaar vår nuvarande lilla lägenhet i Falun, och i allrummet uppe kommer vi att inledningsvis använda oss av de möbler som syns på bilden, Ektorpsoffan från IKEA kommer att få en ny helvit klädel (så klart med kuddar i toile de jouy - blått sådant), och det svarta bordet som óckså kommer från IKEA kommer att täckas av en närmast fotsid vit duk som jag köpte för en tjuga på Myrorna, och sen är det TV-bänken längst till vänster i bild, den är väl inte direkt i den stil vi önskar hålla i huset, men man kan ju inte köpa allt nytt på en gång. Dock ska det nog investeras i några nya förvaringsboxar att ha i den, det är kanonbra för farvaring av CD-skivor, stearinljus och servietter. Möblerna kommer nog till och med att stå på ett liknande sätt i nya huset. Till att ha på soffbordet ska jag leta efter en riktigt fin ljusstake för stora blockljus, gärna en som också kan dekoreras lite efter eget huvud.
Golvet har vi ju bestämt redan innan att det ska vara i vitlaserat trä på hela övervåningen. En stor vit trasmatta har vi också redan faktiskt, den ligger ihoprullad sedan länge i förrådet, eftersom hundarna älskade att springa dit och lägga sig efter leriga promenader, den kan nog komma väl till pass nu i allrummet där den är på lite tryggare avstånd från ytterdörren.

Sambon har blivit lovad att få inreda allrummet med allt av tekniska prylar han må önska, men jag hoppas att det blir diskreta prylar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar