onsdag 9 december 2009

Jacques Louis David

Jag tror att jag har hittat den perfekta bilden att ha på väggen i vardagsrummet, och som kommer att passa perfekt till vår röda persiska matta! Det är denna: Horatiernas ed av Jacques Louis David.

Egentligen så är det inte en så speciellt revolutionerande idé från mig, eftersom Jacques Louis David verkligen är en av mina favoritkonstnärer och Horatiernas ed är min favorit bland hans verk, men jag har liksom glömt bort den här på sista tiden. Det var den tavlan jag var mest intesserad av att se när vi var på Louvren 2006, och den tog verkligen andan ur en, jättestor och otroligt vacker!

Jag vet att en fin planch finns att köpa på easyart.com, så det kan nog bli en beställning så småningom, om sambon kan övertygas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar