tisdag 8 december 2009

Vit träsoffa


Förra veckan lyckades min sambo lösa problemet med den västra väggen i köket (Givetvis helt utan att veta att det var ett problem, eftersom det bara är jag som har suttit och knåpat ihop förslag till inredning) som jag har tyckt varit väldigt svår att planera.
Vi var nämligen på kafé i Sala och satte oss ned med vårt fikabröd. och sambon tyckte att den vita träsoffan han satt i var så anmärkningsvärt behaglig att sitta i och sa "en sån här skulle man ha". Jag tyckte så klart att det var en jättebra idé, eftersom det är i just det västra köksfönstret som man kommer att ha bäst utsikt i hela huset, så en beväm sittplats där hade inte vart så dumt. Eventuellt kan vi ha en likadan ensitsstol också, och ett litet runt bord. Köket är ju ganska så stort (40 kvadratmeter) så det borde gå bra att få plats. ´Det är ungefär en sån här modell vi är ute efter, men utan förvaring under, bara enkla, raka ben.
I soffan vill jag ha massor av sköna kuddar i olika blåvita tyger; randigt, rutigt, blommigt, toile de jouy m.m, så kan man sitta där med en god kopp choklad och en bra rysk roman och då och då kasta ett öga ut över tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar