tisdag 25 maj 2010

Denna vecka


Idag är det lite halvtråkigt väder, men jag är på ovanligt gott humör ändå. Gick upp redan klockan halv sex för att vara på plats när murarna kom klockan sju. Sen har jag gått lite fram och tillbaka mellan huset och sommarstugan som vi nu bor i, för att kika hur det går. Jag har mellan turerna dit också hunnit med att baka lite bröd och ordna lite i stugan, samt att ringa till banken och beställa nytt kort. Det blev något strul på skatteverket, så det tog jättelång tid innan mitt nya efternamn var registrerat ordentligt, jag fick ringa och tjata men nu är det ordnat och jag kan få nytt kort i rätt namn. Igår fick jag hem en blankett för att beställa nytt körkort, så nu gäller det att ta ett foto som man kan tänka sig att leva med de närmsta tio åren.
Vi ska försöka att beställa bilder och förstoringar från bröllopet och bröllopsresan den här veckan. Och då ska jag passa på att beställa en bild till körkort och pass också, för de brukar leverera snabbt.
Ikväll ska jag in till Sala och titta när min lillasyster går på modevisning i gallerian. Trevligt att hitta på något ibland. Sen blir det mest jobb alla kvällar, men det är ju bra så att man får lite pengar. Denna månaden blev det 1010 kronor i lön, och det känns lite lite. Men som tur var var jag ju bara arbetslös i en månad, så man ska inte klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar