onsdag 5 maj 2010

Första dagen på nya jobbet

Nu har jag precis kommit hem från den första dagen på mitt nya jobb och hunnit att ta lite mellanmål. Det verkar väldigt trevligt och lugnt på jobbet. Jag tycker att det är ganska mysigt att ta hand om gamlingar, så jag ska nog trivas över sommarn.

Det regnade rejält när jag körde hem, men här skiner solen, så jag vet inte alls vad jag ska tro om vädret. Jag avvaktar nog en stund med hundpromenaden i alla fall, hundarna ligger och sover båda två och verkar inte alls ha bråttom iväg.

Sen ska jag diska lite innan jag åker hem till mamma och pappa och hämtar ett par mattor som jag har tvättat där, och stryker ett par skjortor och hämtar posten. Det är planen för resten av idag.

Kanske tar vi en liten sväng till Falun i helgen också, skulle behöva packa lite mer där uppe, och hämta hit en del prylar. Vi ska försöka sälja lägenheten under sommaren, så det måste börja tömmas. Dessutom är det en del saker jag saknar här, nu som vi har flyttat till en sommarstuga som inte är utrustad för ett normalt vardagsliv utan bara för semestervistelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar