måndag 31 maj 2010

En ledig dag

Det har varit mycket jobb, speciellt kvällsjobb, den sista tiden, men idag har jag en ledig dag, och det ser ut att bli en härlig sådan, för solen skiner och det är redan behaglig temperatur.

Det blev en välbehövlig sovmorgon idag, och sedan en långpromenad med hundarna. Frukosten blev alltså så sen som i tiotiden, men det är väl lov ibland?

Jag hoppas att våra bilder och förstoringar från bröllopet och resan kommer idag, bland dem ska ju också mina bilder till körkortet finnas, så då kan jag ju skicka in den blanketten idag och snart få mitt nya körkort med rätt namn. Det ska bli skönt att få lite ordning på det här med namnet, och äntligen få allt rätt med samma namn överallt.

Jag ska åka en sväng med mamma in till Sala och hälsa på mormor och lite sånt idag också. Dessutom tänkte jag på vägen stanna till och beställa hem lite böcker på biblioteket, om de inte redan har inne de skrifter av Seneca som jag har tänkt att läsa. Jag är nästan klar med den romerska delen av min läslista faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar