lördag 17 oktober 2009

Badrumstankar

Igår satt jag med den anteckningsbok som jag använder för att skriva upp olika idéer om inredningen till huset, och jag rev ur en massa sidor och skrev rent och gjorde det prydligt och lite mer överskådligt. En av de sidor jag skrev om vad den om badrummet på nedervåningen, eftersom vi på senare tid ändrat oss ganska mycket beträffande hur det ska se ut.

Just nu lutar det alltså åt att det blir vita pärlspontsväggar, förutom i duschen där vi ska ha sandfärgat kakel. På golvet ska vi ha sandfärgade klinker, och möblerna vill vi gärna att de ska gå i mörkt brunt. Handfatet vill vi ha infogat i ett skåp. Som accentfärg tror jag att olivgrönt hade passat bra, men jag ska fundera vidare på det, förresten är ju det något som är lätt att byta ut om man vill förnya sig senare.

Små detaljer som kunde passat in, och som jag ska hålla utkik efter är en fin golvstående handdukshängare i svart järn, och ett vinställ i samma stil som ska stå på en bänk under fönstret och hålla hoprullade små handdukar. Små fina glasurkar och korgar kunder också piffa upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar