onsdag 28 oktober 2009

Vardagsrumsväggar igen

Jag skrev ju om mina funderingar gällande vardagsrumsväggarna för ett tag sedan, och ville då inte ha en för ljus färg. Nu har jag, efter att ha tänkt mycket och kikat i en massa inredningsböcker från biblioteket, dock svängt tillbaka lite, och tror att en varm gräddvit färg kan passa mycket bra. Anledningen till min omsvängning beror på att jag har insett att vardagsrummet inte enbart ska bestå av väggar, matta och soffor, utan att det kommer att vara många andra detaljer också som balanserar upp. Så om de ljusa väggarna och de oxblodsfärgade sofforna och den röda mattan kommer att ha svårt att komma överens, så kan jag ju välja ett par ganska mörka och rejäla gardiner (med någon av färgerna som ingår i mattans mönster) och dekorera väggarna med tavlor i fina färger (easyart.se, min älsklingssida kommer att hjälpa mig med detta). De synliga bjälkarna i taket kan betsas mörka också, det kan nog hjälpa en del.

Det känns skönt att ha fått ihop tankarna om väggarna, eftersom det då blir så himla mycket enklare att kunna slå till om man hittar det perfekta gardintyget eller dekorationsprylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar