söndag 18 oktober 2009

Nya idéer

Den senaste veckan har jag grubblat mycket över hur vi ska ha det i köket, eftersom jag kände att våra tidigare planer kändes alldeles för enkla och tråkiga, som om vi hade gjort våra val bara för att ha dem gjorda, utan att lägga ner tillräckligt med tid och tankemöda på dem.

Nu är det ju faktiskt så att vi bygger ett nytt hus och inte har någon gammal köksinredning att ta hänsyn till alls, så därför tycker jag inte att vi ska vara fega, utan försöka göra köket till ett väldigt speciellt rum, det är ju trots allt där som jag kommer att spendera mest tid!

Därför tycker jag att det vore ett bra tillfällaa att bejaka min förtjusning för de varma och inspirerande franska lantköken, och således har jag beeställt en bok i ämnet som jag hoppas ska vara riktigt inspirerande. Jag har sökt runt efter bilder på nätet, och tycker att jag har hittat ganska många bra idéer till lösningar som jag tror skulle passa vårt kök bra, men när det gäller färgkombinationer och materialval skulle dden här boken kunna komma väl till pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar