måndag 8 mars 2010

Allrumsinspiration


Om det är ett vanligt uttryck vet jag inte, men vi kallar den öppna ytan på övervåningen där vi ska ha en liten TV-hörna för "allrum". Så hette det i alla fall hemma hos mig när jag var liten, och att min sambo använder ett annat ord är ju inte så märklig eftersom han är norrman. Så vad andra människor skulle kalla det vet jag inte.

Jag har i alla fall i en fransk tidning som jag köpte förra söndagen i Stockholm hittat ett par riktigt inspirerande bilder till detta rum. Framförallt är det färgerna och färgkombinationena jag gillar. Blått-vitt-svart och guld är riktigt vackert tillsammans, speciellt den där ganska intensiva nyansen av blå. Liknande golvlister/låg bröstpanel skulle nog också vara riktigt fint tror jag. (Synd ganska dåligt på de här bilderna hur de ser ut dock.)



De fina stolarna klädda i toile de jouy gillar jag också skarpt och jag ska hålla utkik efter stolar i liknande modell. Jag hade nog inte klarat att klä om dem, men ett par prydnadskuddar i toile de jouy skulle kanske ge ett liknande intryck.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar