lördag 13 mars 2010

En händelserik dag


Gott fika på NK i Stockholm. Citronmarängpaj med hallonsås!


Vi i Stockholm (utom gutten min som fotograferar)



Innan vi åkte till huvudstaden for vi förbi tomten för att kika, och där hade ett lodjur dödat ett rådjur som låg mitt på vägen. När vi kom upp var den dock flyttad till sidan, men här ser man spåret efter det.




Biten i halsen och dödad, men lodjuret hade inte ätit en endaste tugga, så det var inte av hunger han dödade rådjuret. Verkligen synd tycker jag.


1 kommentar:

  1. Vilken trevlig sida du har! Däremot vill jag protestera mot det du skriver om att lodjuret dödat rådjuret fast det inte var hungrigt. Få djur (förutom människan) dödar för dödandets skull. Antagligen hade lodjuret blivit skrämt (de är otroligt skygga)av hundar eller människor, men de brukar komma tillbaka till sitt byte och släpa iväg till undanskymd plats. De vilda djuren har det otroligt tufft på vintern - så de slösar verkligen inte med den mat de lyckas få tag i..... Tack för mig!

    SvaraRadera